Κυριακή, 31 Ιουλίου 2011

Οι πιο αποτυχημένες τεχνολογικές προβλέψεις

"Νομίζω ότι η παγκόσμια αγορά δε σηκώνει πάνω από πέντε υπολογιστές". Τάδε έφη Thomas Watson, πρόεδρος της IBM, εν έτει 1943. Αυτή και άλλες απίθανες προβλέψεις παρουσιάζονται στο απολαυστικό infographic του visual.ly. Γιατί οι "ειδικοί" και οι τεχνοκράτες σπανίως έχουν δίκιο...

Σάββατο, 30 Ιουλίου 2011

Ιστολόγια ΠΑΚΕ Πατρών

Επειδή τα ιστολόγιά μας εξελίχθηκαν και μαζί άλλαξε και η εμφάνισή τους (και σε μια δυο περιπτώσεις και τα ονόματά τους), κρίθηκε επιβεβλημένη μια περιορισμένη ανανέωση της μικρής εφαρμογής συνάθροισής τους. Την εφαρμογή τη βρίσκουμε, φυσικά, στην ίδια διεύθυνση.

(Αν χρησιμοποιούσατε συχνά στο παρελθόν την εφαρμογή, ίσως χρειαστεί να καθαρίσετε την προσωρινή μνήμη του φυλλομετρητή για να φανούν οι αλλαγές)


Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2011

Καμιά ελπίδα για εκπαιδευτική αξιοποίηση!

Η Ελευθερία ανακάλυψε το voki κι εγώ θυμήθηκα μια σαχλαμαρούλα που έκανε αίσθηση πριν δυο τρία χρόνια. Πάντως "μιλάει" άψογα ελληνικά κι έχει πλάκα! Φυσικά ΔΕΝ προσφέρεται για εκπαιδευτική αξιοποίηση. Κάντε κλικ στην εικόνα παρακάτω...

Κυριακή, 24 Ιουλίου 2011

Άκουσέ με, κύριε Πρόεδρε!

Με φαντασία και χιούμορ Αμερικανοί εκπαιδευτικοί και ενεργοί πολίτες που συμμετέχουν στη καμπάνια Save Our Schools, ζητούν από τον Αμερικανό Πρόεδρο να τους ακούσει. Με κεντρικό σύνθημα "Ξαναφέρνουμε το δημόσιο χαρακτήρα στο δημόσιο σχολείο", διαμαρτύρονται για την παράδοση του σχολείου στις δυνάμεις της αγοράς και προγραμματίζουν σειρά εκδηλώσεων σ' όλη τη χώρα για την επόμενη εβδομάδα, ζητώντας ενίσχυση του δημόσιου σχολείου. 
Στο πλαίσιο της εκστρατείας γράφτηκε το τραγούδι Please Mr. President (ListenTo Me). Διαβάστε τους στίχους (την επιείκειά σας για τη μετάφραση), απ' ότι φαίνεται δεν έχουμε μόνο εμείς προβλήματα (ή μάλλον τα προβλήματα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης είναι πλέον κοινά).


Άκουσέ με, σε παρακαλώ, κ. Πρόεδρε,
πραγματικά θα 'θελα να με προσέξεις,
περίμενα κάτι παραπάνω όταν σε εκλέξαμε
αλλά το κίνητρό σου μου φαίνεται θολό.

Σάββατο, 23 Ιουλίου 2011

The Super Book of Web Tools for Educators

11 σημαντικοί εκπαιδευτικοί bloggers και "ευαγγελιστές" των Νέων Τεχνολογιών από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού συν-έγραψαν και διαθέτουν δωρεάν στο διαδίκτυο το "The Super Book of Web Tools for Educators", έναν οδηγό που απευθύνεται, σύμφωνα με το προλογικό σημείωμα, σε εκπαιδευτικούς "που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις τεχνολογίες στις τάξεις τους αλλά δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν".
Το βιβλίο που υπογράφουν οι Steven Anderson, Adam Bellow, Richard Byrne, George Couros, Larry Ferlazzo, Lee Kolbert, Patrick Larkin, Cory Plough, Beth Still, Kelly Tenkely και Silvia Rosenthal Tolisano, αποτελεί ένα πολύ καλό οδηγό με πολλές ιδέες για τη χρήση των δικτυακών εργαλείων στην τάξη.
Επειδή, όμως, είμαι γκρινιάρης, θα μου επιτρέψετε μια - δυο "πικρές" σκέψεις. Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, και μάλιστα στη μητρόπολη του καπιταλισμού, φαίνεται να ανθεί η πρακτική του διαμοιρασμού της γνώσης αλλά και της συνεργασίας. Στα καθ' ημάς, πόσο πιθανό θα ήταν να εκδοθεί κάτι ανάλογο, από συγγραφείς τέτοιου κύρους, και να διατίθεται ελεύθερα;
Εγκλωβισμένοι στη λογική της "κάρπωσης" της δικής μας δουλειάς, θα προτιμούσαμε να το δούμε ν' αραχνιάζει αχρείαστο στο ράφι κάποιου βιβλιοπωλείου, τυπικό εφόδιο για υπηρεσιακή ή ακαδημαϊκή εξέλιξη, παρά να το μοιραστούμε, να το αξιοποιήσουμε αλλά και να καρπωθούμε την ανατροφοδότηση στο πλαίσιο της κοινότητας.
Ο δρόμος για τη σύγκλισή μας (και) σ' αυτό τον τομέα, φαίνεται να περνά, μεταξύ των άλλων, από την αλλαγή νοοτροπίας αλλά και τη διαμόρφωση κουλτούρας συνεργασίας...

Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2011

Έλλειψη έμπνευσης;

Αν πρέπει σώνει και καλά να γράψετε κάτι στο blog, το twitter, το facebook, το Google+ ή ...σε κάποιο από τα πολλά social media που έχουν εισβάλει για τα καλά στη ζωή μας, συμβουλευτείτε τον παρακάτω οδηγό. 17 (ολόκληροι) τρόποι δημιουργικής έκφρασης στα social media.


ΠΗΓΉ: MarketingProfs

Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2011

5 εξαιρετικά extensions για το Google+ στον Chrome

Σύμφωνα με τον Paul Allen, είναι θέμα ωρών πριν φτάσουν τα 10 εκατομμύρια οι χρήστες του Google+. Που σημαίνει πως ήδη ο πληθυσμός των +ers είναι μία Ελλάδα προς το παρόν. Κι αυτό μόλις σε 7 μέρες. Κανένα άλλο wannabe κοινωνικό δίκτυο δεν κατόρθωσε να έχει τέτοιους ρυθμούς, σε τόσες λίγες μέρες (όχι, ούτε το Diaspora, ούτε το Atly). Ας δούμε όμως πώς γίνεται ακόμα ευκολότερη και καλύτερη η εμπειρία Google με 5 extentions που μπορείτε να κατεβάσετε στον browser σας Chrome για να απολαύσετε ακόμα περισσότερο το Google+
Όσοι χρησιμοποιούμε το Google+, όταν επισκεπτόμαστε sites της Google βλέπουμε μία μαύρη ζώνη με όλες τις ειδοποιήσεις  του Google+ και το ονομάζουμε crack-bar. Πάνω σε αυτή τη ζώνη βλέπουμε αν υπάρχουν νέες ειδοποιήσεις, έχουμε γρήγορη πρόσβαση στο gmail ή τα documents, το ημερολόγιο κλπ. Αν χρησιμοποιείτε chrome, ένα εξαιρετικό extension είναι το +Everything που θα σας επιτρέπει να έχετε το crack bar στην πάνω μεριά όλων των σελίδων που επισκέπτεστε, ανεξάρτητα αν είναι της Google ή όχι. Έτσι θα έχετε άμεση πρόσβαση στο προφίλ και τα Google + σας, όπου κι αν σερφάρετε, χωρίς να χάνετε χρόνο. Αν δεν επιθυμείτε να βλέπετε το crack bar στην πάνω μεριά της σελίδας σας, μπορείτε πολύ απλά να το απενεργοποιήσετε, ενώ το extension σας δίνει την επιλογή να τοποθετήσετε το πορτοκαλί εικονίδιο του +everything στη γραμμή εργαλείων σας στον Chrome, για πιο «διακριτική» πρόσβαση.

Τρίτη, 12 Ιουλίου 2011

Google+: ένα εναλλακτικό Facebook (και) για εκπαιδευτική χρήση;


Η καλή μου δασκάλα Terra Computerata, είχε την καλοσύνη να με καλέσει στο Google+, την εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης της Google, που βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστική φάση ανάπτυξης και απευθύνεται σε προσκεκλημένους χρήστες απ' όλο τον κόσμο. 
Πρώτες εντυπώσεις (μετά από ολονύχτια έρευνα): 
Η Google δεν ανακαλύπτει τον τροχό. Η εφαρμογή είναι ένα εναλλακτικό Facebook, προϊόν της επίμονης προσπάθειας της εταιρίας ν' αποσπάσει ένα κομμάτι της αγοράς που κατέχει μονοπωλιακά το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του πλανήτη. Δεν τα κατάφερε με το Buzz, επιχειρεί εκ νέου τώρα με το Google+...  
Παρότι ο πόλεμος των επιχειρηματικών συμφερόντων είναι αδιάφορος για τον τελικό χρήστη, κάποιες φορές αποδεικνύεται επωφελής, καθώς διευθετεί νέες κοίτες δυνατοτήτων στο διαδίκτυο. Πέρα από τα επιμέρους χαρακτηριστικά της εφαρμογής, τα οποία λίγο - πολύ συνιστούν ανασχεδιασμό βασικών λειτουργιών του Facebook, το Google+ εισάγει μια σημαντική καινοτομία που απαντά στο πιο αδύναμο    χαρακτηριστικό του Facebook, την έλλειψη σοβαρής πολιτικής προστασίας των προσωπικών δεδομένων. 
Ο χρήστης του Google+ έχει τη δυνατότητα να οργανώσει τις επαφές του σε διαφορετικούς κύκλους (πχ. οικογένεια, φίλοι, συνεργάτες, μαθητές κλπ) και ν' αποφασίζει κάθε φορά ποιες από τις πληροφορίες που διαμοιράζει θα είναι διαθέσιμες σε κάθε ομάδα.  
Όσοι έχουν δοκιμάσει να εκμεταλλευτούν τη μεγάλη διείσδυση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Facebook στην εκπαιδευτική πράξη, έχουν έρθει αντιμέτωποι με τον εύλογο σκεπτικισμό εκπαιδευτικών και μαθητών για την αδιάκριτη διείσδυση της μιας ομάδας στον κόσμο της άλλης. 
Στο Google+ όμως, κάθε χρήστης μπορεί ν' αποφασίζει ποιες πληροφορίες θα μοιράζεται είτε με κάθε ομάδα είτε με κάθε χρήστη χωριστά. 
Η δυνατότητα αυτή, που έλκει την καταγωγή της από τα "πραγματικά" κοινωνικά δίκτυα (δεν μοιραζόμαστε λχ με τους συνεργάτες μας τις ίδιες πληροφορίες που μοιραζόμαστε με την οικογένεια), προσφέρει νέες δυνατότητες για εκπαιδευτικές χρήσεις. 
Για να τις διερευνήσουμε συλλογικά, σας έχω στείλει πρόσκληση για την υπηρεσία. Μήπως να το εντάσσαμε και σε κάποιο από τα επόμενα μαθήματα κ. Τσέλιο;

Περισσότερα:
Το demo του Google+