Τρίτη 12 Ιουλίου 2011

Google+: ένα εναλλακτικό Facebook (και) για εκπαιδευτική χρήση;


Η καλή μου δασκάλα Terra Computerata, είχε την καλοσύνη να με καλέσει στο Google+, την εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης της Google, που βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστική φάση ανάπτυξης και απευθύνεται σε προσκεκλημένους χρήστες απ' όλο τον κόσμο. 
Πρώτες εντυπώσεις (μετά από ολονύχτια έρευνα): 
Η Google δεν ανακαλύπτει τον τροχό. Η εφαρμογή είναι ένα εναλλακτικό Facebook, προϊόν της επίμονης προσπάθειας της εταιρίας ν' αποσπάσει ένα κομμάτι της αγοράς που κατέχει μονοπωλιακά το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του πλανήτη. Δεν τα κατάφερε με το Buzz, επιχειρεί εκ νέου τώρα με το Google+...  
Παρότι ο πόλεμος των επιχειρηματικών συμφερόντων είναι αδιάφορος για τον τελικό χρήστη, κάποιες φορές αποδεικνύεται επωφελής, καθώς διευθετεί νέες κοίτες δυνατοτήτων στο διαδίκτυο. Πέρα από τα επιμέρους χαρακτηριστικά της εφαρμογής, τα οποία λίγο - πολύ συνιστούν ανασχεδιασμό βασικών λειτουργιών του Facebook, το Google+ εισάγει μια σημαντική καινοτομία που απαντά στο πιο αδύναμο    χαρακτηριστικό του Facebook, την έλλειψη σοβαρής πολιτικής προστασίας των προσωπικών δεδομένων. 
Ο χρήστης του Google+ έχει τη δυνατότητα να οργανώσει τις επαφές του σε διαφορετικούς κύκλους (πχ. οικογένεια, φίλοι, συνεργάτες, μαθητές κλπ) και ν' αποφασίζει κάθε φορά ποιες από τις πληροφορίες που διαμοιράζει θα είναι διαθέσιμες σε κάθε ομάδα.  
Όσοι έχουν δοκιμάσει να εκμεταλλευτούν τη μεγάλη διείσδυση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Facebook στην εκπαιδευτική πράξη, έχουν έρθει αντιμέτωποι με τον εύλογο σκεπτικισμό εκπαιδευτικών και μαθητών για την αδιάκριτη διείσδυση της μιας ομάδας στον κόσμο της άλλης. 
Στο Google+ όμως, κάθε χρήστης μπορεί ν' αποφασίζει ποιες πληροφορίες θα μοιράζεται είτε με κάθε ομάδα είτε με κάθε χρήστη χωριστά. 
Η δυνατότητα αυτή, που έλκει την καταγωγή της από τα "πραγματικά" κοινωνικά δίκτυα (δεν μοιραζόμαστε λχ με τους συνεργάτες μας τις ίδιες πληροφορίες που μοιραζόμαστε με την οικογένεια), προσφέρει νέες δυνατότητες για εκπαιδευτικές χρήσεις. 
Για να τις διερευνήσουμε συλλογικά, σας έχω στείλει πρόσκληση για την υπηρεσία. Μήπως να το εντάσσαμε και σε κάποιο από τα επόμενα μαθήματα κ. Τσέλιο;

Περισσότερα:
Το demo του Google+

5 σχόλια:

  1. Μήπως θέλετε να δοκιμάσετε και την κουτάλα; http://www.scoop.it/t/best-of-gr-blogs/p/287025134/google-facebook

    η διείσδυση της διείσδυσης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εντυπωσιακό! Ετοιμάζω κάτι ανάλογο αλλά ...αυτοματοποιημένο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ενδιαφέρουσα η υπηρεσία, Νίκο. Ευχαριστώ πολύ και για την πρόσκληση. Στα θετικά, μετά από μια πρώτη επισκόπηση η λειτουργία των κύκλων (που είναι υποχρεωτική σε αντίθεση με το facebook) και η 'καθαρή' και 'λιτή' δόμηση της σελίδας. Δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσει να αναμετρηθεί κατά μέτωπο με το Facebook, όμως αποτελεί μια καλή εναλλακτική ή/και συμπληρωματική λύση. Μπορεί πχ κάποιος να 'κοινωνικοποιηθεί' με τους μαθητές του μέσω του G+, αποφεύγοντας διάφορα ζητήματα ιδιωτικότητας που ενδεχόμενα να ενέχει η διασύνδεση μέσω του FB account. Επιπρόσθετα, η ολοκλήρωση με τις εφαρμογές της Google αποτελεί σημαντικό+!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα αποτελεσουμε τη βαση για δοκιμη...Οπως και να εχει καθε νεα προσπαθεια αξιζει συμπαραστασης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή